შიდა დაკვირვების გაკვეთილი სამოქალაქო განათლებაში

მასწავლებელი:  ზურაბ  შამანაძე
საგანი: სამოქალაქო  განათლება
კლასი IX
თემა:   რა  სჭირდება  მოქალაქეს  საზოგადოებისაგან  და  საზოგადოებას  მოქალაქისაგან
დრო: 45 წუთი.
მოსწავლეთა პროფილი:  7.   სსსმ მოსწავლე კლასში არ ირიცხება
გაკვეთილის  მიზანი:  მოსწავლეები    შეძლებენ  გააცნობიერონ  თუ  რამდენად  მნიშვნელოვანია  თითოეული  პიროვნების  როლი  და  პასუხისმგებლობა   სახელმწიფოს  წინაშე  და  მათი  ჩართვა  საზოგადოებრივი  სარგებლისათვის.
  ცოდნა:  მოსწავლეები  ნათლად  დაინახავენ  დემოკრატიულ  საზოგადოებაში  მათ  უფლებებსა  და  მოვალეობებს.
   უნარები:  მოსწავლეებს  გამოუმუშავდებათ  საზოგადოებრივი  სარგებლისა  და  ტოლერანტული  ქცევების  უნარი.
დამოკიდებულება:  მოსწავლეები  გააცნობიერებენ  თუ  რას  ნიშნავს  თავისუფლება  ,  რას  ნიშნავს  აქტიური  მოქალაქის  უნარ-ჩვევები,  მისი  დამოკიდებულება  საზოგადოებისა  და  მთლიანად  ქვეყნის  წინაშე,  დემოკრატიულ  საზოგადოებაში  შეაფასებენ  თავისთავს  საზოგადოების  ნამდვილ  წევრად.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
ოქ. IX 6.  სწ   აზოგი უაფრთხბი თარობი გააჭლად თაროლოა.
გი ალაჩოა, თუ სწ:
· მსლო არალადო  ურთთო,  როგრც  სიიკრი  სიჯააღაჩენე;
· გაოხა ოლ  თაას   მინები ართ,  ვისაც ალბიაფრთ უქა;
· წი   ლა   ისკსიაში   "რა   დე   ლას      ქოხოლოდ გააჩ ალა? აჭროა რა ისმლოა რისვის?";
· ის, თუ რაომ რონეას აცა; ახ შრ, რაც არა ოქ;
· რს    ზუას    "აზ    კიდეული    ენ    ა?",    აც აგან (გ.: ისტორა, რაფა, ათტიკა, ბისმ ა.შ.) მილი ინფორაციის სტტისტიკური ალ დების გაოყბი უთარ ოზ;
· ააალ მი უფბს, ოგო ვი სტნდარბი ემუშაბის ბი აფძვლს ბი აზოგააში (აგ.: ოჯახ, სკოლა, ორული ბი, მი, ყა .შ.);
· თალაბი    ჯგფთან    რთ,    თარ    ახლში    იკვ    აშშრობს, აც დეოზადებიმი თამბაქო, ალოლისარტიკბის გაოყნე; ლამისტტიურ აქართლო, ზოლი ბის მსვის; აფუზე აახრი ვეული ბი აგალ, როს გაოყაც უთარ ახებაში;

ოქ.IX.8.        სწ            აზოგააში    ვიბი    თააარბიაფუბისბი კვა.
გი ალაჩოა, თუ სწ:
      ·     ბი      აზოგ      ართლბი            ვიბიი თაბიაფ;
·    უთარი  სკოლის,  ახლბი ან   აგალ ჩაოთ კითხბს, როთა გა, მისი აზრთ, ლო რაბის აზრს გაენ (აგ.: იტი, მი, გაკითხა, არჩ ა.შ.);
·    მსლობს, არ თუ ლაში დერატიული გარ (აგ.: არ თუ არა თასწბის, ურთტივისმის, თაშროლობი ტმო, ა თუ რა ბისმი სწ თავისლად გაოხაოს უთარი აზრი ისკსიბის გავი როს);
·    გალა       აქალოს       ახბი       რაალრონე,       როგორაზოგააში ვიბიი თაარბისა ბიაფუ.

ოქ.IX.9.    გაალზოსართველოს ოქალაქ სტუცრი უფ თავისუფლბი, უხისმლობი.
გი ალაჩოა, თუ სწ:

·  აღრსაქაველოსოქალაბიაფბს რობს;
·  რთთთ აქართლოს ქალა სტიტუცურ ბს ა თავისუფ მი უფბიაყოველთაო დელარიი ;
     ·  მსლოაქართლოში ოქალათა სწორუბიბი გარანტი;
·  აქართლოსოქალ უფლა-ებ აჯგუფათი გაორცბირობი მიედვი (აგ.: კმარისი ოქალაქნეა, კმარისიაზოგაივ ა, აუც მწიფოს ოქმედე).

გამოყენებული  მეთოდები:  ჩხირების  პრინციპი, კითხვა-პასუხი, წყვილებში  მუშაობა, დისკუსია, პრეზენტაცია.
საჭირო  რესურსები:  სამოქალაქო  განათლების  დამხმარე  სახელმძღვანელო,  ,,როგორ  გავხდე  აქტიური  მოქალაქე  პროექტორი,  თაბახის  ფურცლები,  სტიკერები,  მარკერები,  დაფა,  ცარცი,  შეფასების  რუბრიკა.

                                         გაკვეთილი  მსვლელობა
მისალმება  და  ორგანიზაციული  საკითხები.                   დრო: 3 წთ.
                                          გამოწვევის  ფაზა A
                                          აქტივობა №1                                         დრო:       6  წთ
 მოსწავლეების  არჩევა  ჩხირების  პრინციპით  კითხვა-პასუხის  რეჟიმში  თუ  რა  იციან  მოსწავლეებმა.
1.       რას  ნიშნავს  დისკრიმინაცია?
2.      რას  ნიშნავს  სტერეოტიპები  და  სტიგმა?
3.      რას  ნიშნავს  აპარტეიდი?
4.      ჭუჭყიანი  თეთრეული: რატომ  შეექმნა  ქალს  მცდარი  შეხედულება  მეზობელზე?  გაანალიზეთ  მეუღლის  საქციელი.  როგორ  შეიძლება  იგი  მოქცეულიყო?  თქვენ  როგორ  მოიქცეოდით  მის  ადგილას?

                                       აქტივობა  2  მინი-ლექცია                              დრო:  5წთ
მასწავლებლის  მიერ  თეორიული  მასალის  მიმოხილვა  ხდება  ლექციის  საშუალებით ყურადღება  მახვილდება ადამიანის  ძირითად  ღირებულებებზე,  რასაც  ჰქვია  თავისუფლება,  სამოქალაქო  პასუხისმგებლობა დემოკრატიულ  საზოგადოებაში  ცხოვრების  წესსა  და  მოქალაქეების  მოვალეობების  შესახებ, ყურადღება  მახვილდება  იმ  ღირებულებებზე  რომლებიცაა,(  ინიციატივა,  ტოლერანტობა,  კომპრომისი  და  ასე  შემდეგ).
                                    სიღრმისეული  წვდომა ფაზა B
                                    აქტივობა  3
                                  ჯგუფური  მუშაობა                                       დრო:  10  წთ
მოსწავლეები  იყოფიან  2  ჯგუფად  პირველ  ჯგუფს  ეძლევა  დავალება ბერძენი:  ათენელი  არქონტის  პერიკლეს  რომელიც  მან  წარმოთქვა  ათენელი  ჯარისკაცების დაკრძალვაზე,  გაეცნონ  და  შემდეგ  უპასუხონ   მასწავლებლის  მიერ  წინასწარ  შედგენილ  კითხვებს.
. თქვენი  აზრით  პერიკლეს  სიტყვაში  სად  ჩანს  ათენში  დემოკრატიული  მმართველობის  როლი?
.  თქვენი  აზრით  რატომ  უწოდა  პერიკლემ  იმ  ადამიანს  ვისაც  საზოგადოებრივი  საქმეებისაგან  ტავი  შორს  უჭირავს  არა  მშვიდი  და  უსარგებლო  ადამიანი?
.  თქვენი  ნაცნობებიდან  ხომ  არ  დაასახელებდით  პერიკლეს  შეფასების  მიხედვით სასარგებლო  ადამიანს  და  რატომ?
.  დღეს  როგორი  მდგომარეობაა  ამ  თვალსაზრისით  საქართველოში?
. მოიყვანეთ  არგუმენტები  და  შეადარეთ  ერთმანეთს  პერიკლეს  სიტყვით  გამოსვლა  და  ნიკოლოზ  ბარათაშვილის  ცნობილი  გამოთქმა  ,,  არც  კაცი  ვარგა  რომ  ცოცხალი  მკვდარსა  ემსგავსოს  იყოს  სოფელში  და  სოფლისათვის  არა  იზრუნოს“
. გაიხსენეთ  ცნობილი  ქართველი  საზოგადო  მოღვაწეები.
.ჯგუფების  თითო  წევრი  გამოდის  და  აკეთებს  პრეზენტაციას.
                                          აქტივობა  4                                               დრო:  11  წთ
 მასწავლებელი  კლასს  აცნობს  და  აჩვენებს  სლაიდებს  იმ  პიროვნებების  შესახებ  რომლებმაც  ძალიან  დიდი  წვლილი  შეიტანეს  საზოგადოებრივი  სარგებლისათვის.(მაჰათმა  განდი,  ნელსონ  მანდელა,  მარტინ  ლუთერ  კინგი,  ვაცლავ  ჰაველი,  მერაბ  კოსტავა). 
შემდეგ  მასწავლებელი  მოსწავლეებს  სთხოვს  წაიკითხონ  იგავი გვ.71-ზედა  გასცენ  პასუხი  კითხვებზე ბოლოში  დასმულ  შეკითხვებს.
                                           აქტივობა  5                                           დრო: 8 წთ.
                  რეფლექსია  უკუკავშირით ფაზა C
.  გაიხსენეთ  შემთხვევა  როცა  ადამიანებს,  რომლებიც  ერთსა  და  იმავე  საქმეს  აკეთებენ  ამ  საქმის  მიმართ  აქვთ განსხვავებული  დამოკიდებულება.
.  დაუკავშირეთ  იგავის  შეგონება  აქტიური  მოქალაქის  თვისებებს,  პასუხისმგებლობას,  დამოუკიდებლობის  ინიციატივას, მონაწილეობის  სურვილს.

                                                  აქტივობა 6                                         დრო: 2წთ
შეჯამება, ახალი მასალი განმტკიცება, შეფასება, საშინაო დავალების მიცემა.

შეფასების  რუბრიკა
შეფასების კრიტერიუმები
          5-6
            7-8
            9-10
ჯგუფური მუშაობა
მოსწავლე ჯგუფური მუშაობის დროს არ ერთვება, არ გამოხატავს თავის აზრს.
მოსწავლე ჯგუფური მუშაობის დროს ერთვება ჯგუფში, გამოხატავს თავის აზრს, მაგრამ არ არის არგუმენტებით განმტკიცებული.
მოსწავლე აქტიურად ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში, იყენებს არგუმენტებს, მოჰყავს შესაბამისი მაგალითები, ითვალისწინებს სხვების აზრს
პრეზენტაცია
მოსწავლე არ აკეთებს პრეზენტაციას და თუ აკეთებს არ იყენებს ორატორულ ხერხებს, მისი საუბარი კლასის დიდი ნაწილისათვის ბუნდოვანია.
მოსწავლე აკეთებს პრეზენტაციას, ნაწილობრივ იყენებს ორატორულ ხერხებს, ჟესტებს, პაუზებს და სხვა.
მოსწავლე კარგად აკეთებს პრეზენტაციას, მისი მეტყველება მკაფიო და დამაჯერებელია, მოჰყავს შესაბამისი მაგალითები და არგუმენტები.
დისკუსია
მოსწავლე დისკუსიის დროს არ უსმენს  კლასელებს, ის დამოკიდებულია სხვების აზრზე, არღვევს დროის ლიმიტს.
მოსწავლე გამოთქვამს საკუთარ აზრებს, მაგრამ უჭირს მკაფიო არგუმენტირება, ითვალისწინებს სხვების აზრს, მაგრამ უპირატესობას ანიჭებს საკუთარს.
მოსწავლე აქტიურადაა დისკუსიაში ჩართული, მსჯელობს არგუმენტირებულად, ითვალისწინებს სხვების აზრს, აკეთებს შესაბამის დასკვნებს, ეტევა დროში




















Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

შიდა დაკვირვების გაკვეთილი სამოქალაქო განათლებაში

სამოქალაქო განათლებილ კლუბის შექმნა